19 maj 2010

Äntligen kom solen

Så kom då äntligen solen igår! På förmiddagen så gick jag en lång promenad medan Johanna sov i vagnen. Jag gick en annan runda än den vanliga rundan som jag mer eller mindre går varje gång jag är ute och går. Denna gången blev det en tur ner till de villaområden som ligger i närheten och det var så underbart att gå där i solen, fåglarna kvittrade, människor hälsade och var glada och jag kände mig alldeles bubbligt lycklig! Det är så himla underbart när man känner att våren verkligen tar fart, det har ju tagit lite tid i år men nu när det händer så är det helt magiskt. Solen skiner, man känner värmen i ansiktet, alla växter blir så vackert ljusgröna och det slår ut blommor överallt, ett par tjejer red förbi mig på sina vackra hästar och folk hälsade glatt från sina trädgårdar. Allt blir liksom vackert! Själv känner jag hur jag lever upp, nästan som en blomma som slår ut. Jajaja, jag vet.....det låter helt klyschigt och tramsigt, men det är så det känns! Den där kalla vintern och blöta och ruskiga hösten är verkligen inte min grej!

På eftermiddagen när Jossan kommit hem från skolan så blev det en tur till lekplatsen tillsammans med min kompis Maria och hennes barn. Johanna och William bara älskar när Jossan leker med dem och hon har ett sådant tålamod med dem!




























































































Vår lekplats är verkligen mysig med flera olika leksaker och den ligger så lummigt och fint. Det här är en ny grej, någon form av snurrplatta. Jag blev yr bara jag ställde mig på den men Jossan hon snurrade runt i en faslig fart, mer eller mindre helt opåverkad! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Så härligt det såg ut! Själv satt jag ju instängd hela dagen, men en liten löprunda i solen blev det till slut. Första gången i år med tunn tröja och trekvartstights!

Jennica... sa...

Vad härligt! Själv har jag inte sprungit ett steg sedan vårruset.....hoppas på att få till en gång innan blodomloppet i alla fall! Jag har ju gått en massa för då kan jag ju ha Johanna med mig, men tyvärr har det inte blivit något sprunget....