25 maj 2010

5640 meter

Så långt var Blodomloppets 5 kilometers lopp. Det gick bra, det var kul men tungt och det regnade inte på oss! Själva löpningen var lite tung som sagt, tyngre än Vårruset. Mitt mål till denna tävlingen var att jag skulle göra en bättre tid än Vårruset, det spelade ingen roll med hur mycket eller lite, bara den var bättre. Nu hade jag ju tänkt träna lite löpning innan men av olika anledningar så blev det bara ett pass men jag har ju gått en hel del. Men jag uppfyllde mitt mål och om jag räknar om den tiden jag fick till 5 km, dvs samma längd som Vårruset, så sprang jag 3 minuter snabbare och det är jag nöjd med!

Det gick jättebra för de andra med, bäst var Kimman! Hon sprang milen på någonstans mellan 48 och 49 minuter, hennes egen tid och den officiella tiden var inte riktigt överens. Men vilken tid! Jag är grymt imponerad och stolt över min lillasyster! Mamma sprang sin vana trogen snabbare än mig men det förvånar mig inte längre. :) Även de andra tjejerna var duktiga och gjorde bra tider.

Tyvärr var ju vädret inte så himla mysigt med massor av blåst, men vi slapp i alla fall regn så vi kunde sitta ute i gräset och picknicka. Men det var kallt! Jag hade träningsbyxor, regnbyxor, linne, t-shirt, fleecetröja, tjock stickad tröja och regnjacka - och frös!! Men vi hade mysigt ändå.

Jag tycker det är jättekul att springa sådana här lopp! Jag gör ju aldrig några bra tider och jag förbannar alltid mig själv för att jag inte tränar mer, men ändå så är det kul! Nästa gång blir det iForm loppet som går i slutet av augusti. Målet då är att komma under 30 minuter.

7 kommentarer:

Kim sa...

Vad duktiga vi var!! Jag är supernöjd även om det var märkligt att den officiella tiden blev så pass mycket sämre än min egen. Läste mig till på Funbeat att kilometerpasseringarna satt lite hipp som happ också. De tider som var dåliga för mig var visst dåliga för alla andra också. =)

Jennica... sa...

Du var grym Kimman! Jag är såå impad över din tid och hur du sprang. Det var ju ändå en ganska jobbig bana med lite backar och så, i alla fall jobbigare är Vårruset.

Kim sa...

Ja, fast vi är så bortskämda här i Malmö. Vi kallar liksom gångtunnlar för backar. =) Hihihi!

Jennica... sa...

Hahaha! Ja, det är väl så. Du får komma ut här i skogen och springa i riktiga backar istället! :)

Kim sa...

Det gör jag gärna! Ska satsa på under 47 innan 25/8 så att jag får starta i grupp 1A på Lidingö Tjejlopp, så jag behöver backträning!

Jens sa...

Du är duktig, mitt hjärta!

Jennica... sa...

Tack min älskling! :)