16 april 2010

Fisk i kokosmjölk

Vi åt en väldigt god fiskrätt till middag ikväll som jag vill dela med mig av till er. Jag har tipsat om en liknande rätt tidigare, men detta var så gott att ni får detta receptet med.

Det kommer från boken "Paulúns GI-månad".

2 portioner

Fisk i kokosmjölk
300 g pangasiusfilé, fryst
havssalt
1 burk kokosmjölk (400 g)
2 dl fullkornsris (jag använde råris)
1 röd paprika, tärnad
1 rödlök, klyftad
100 g sockerärtor
Grön currypasta efter tycke och smak (jag tog 4-5 tsk)
1 msk fisksås (jag tog 1,5 msk)

Salta fiskfiléerna på båda sidorna och lägg i en ugnsfast form. Häll kokosmjölken i en skål och blanda i riset, grönsakerna, currypastan och fisksåsen. Häll blandningen över fisken, se till att den täcks helt. Stek i mitten av ugnen på 225 graders värme i ca 50 minuter tills fisken är färdig (det räckte med 30 minuter för mig). Servera med en grönsallad.

Inga kommentarer: