24 mars 2010

GRATTIS Johanna på 1-års dagen!



Massor med GRATTIS kramar och pussar på din allra första födelsedag, lilla älskade gosunge!

Dagen började något ovanligt för Johanna, vi kom nämligen in och sjöng för henne när vi hörde att hon vaknade. Hon såg lite förvånad ut, men log så snällt! :) Sedan fick hon presenter och det var lite svårt att förstå vad man skulle göra med dem, men syrran som är mer van hjälpte till. Till slut så hjälpte hon själv till att dra av pappret och jag tror nog att hon tyckte om sina presenter.

Sedan började jag och Johanna förbereda för hennes kalas. Jag kom på att jag helt glömt bort att köpa ballonger och godispåsar till fiskedammen som jag hade tänkt ha, så det fick bli en runda till Maxi när vi ändå var ute och hämtade upp tårtan som jag beställt. Det blev en rosa prinsesstårta som det stod Johanna 1 år på, jätte-fin - och god! :)

Vid klockan elva kom våra gäster, sex mammor och sex kompisar. Vi hade jätte-mysigt och åt, pratade och öppnade fina presenter. Johanna hade jätte-kul och var på ett strålande humör! Sedan började det dra ihop sig och gästerna började gå hem, när det är tre kvar så kommer jag på - fiskedammen!!! Det hade jag helt glömt bort! Jag som hade gjort så fina påsar och satt upp ett lakan för tvättstugedörren och gjort ett fiskespö och allt! Jag är ju mer än lovligt förvirrad! :) Så de som var kvar fick sina godispåsar och sedan tog jag och Johanna en promenad i det vackra vädret och delade ut de andra. Det visade ju sig att de hade sett fiskedammen men de ville inte säga något eftersom de tyckte att jag hade tillräckligt att göra! :)

Vi har haft en fin 1-års dag jag och Johanna och hon har lekt mycket med alla sina fina presenter!!

3 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Ett Jättestort GRATTIS på din första födelsedag

önskar

Mormor / Morfar

Lotta (svärmor) sa...

Ett stort GRATTIS på 1-årsdagen!!!!
önskar
Farmor och Farfar
Vi ses på söndag

Jennica... sa...

Tack så mycket säger Johanna, och hon ser mycket fram emot att få träffa er allihop! :)