21 februari 2010

Super-trevlig lördagskväll

Igår kväll var vi bjudna hem till Jens syster tillsammans med hans föräldrar för att fira hans födelsedag lite i efterskott, han fyllde ju år när vi var i Thailand. Det blev en jätte-mysig kväll med god mat och mumsiga semlor till efterrätt. Jätte-gott!! Vi hade ju massor att prata om eftersom vi inte setts på länge, mycket Thailandssnack såklart men även en massa annat. Vi var inte hemma förrän klockan två på natten!

Jag har ju mått ganska kasst av jetlagen, så även igår. Jag kände mig illamående och hade grym huvudvärk innan vi åkte iväg men det blev bättre under kvällen. Plus att det var så mysigt att sitta där med en kopp te och prata och prata. Jossan var med sina kusiner men somnade i mitt knä till slut och Johanna somnade också. Jag var aaaningens nervös över att hon skulle vakna till liv när vi kom hem, ni vet....sova några timmar i en skön säng, sedan flytt till bilstol....sova vidare där och sedan när man kommer hem och ska sova i sin egen säng så vaknar man till liv och blir pigg. Jag kände att jag orkade inte det. Jag vaknade redan fyra på morgonen och var helt slut. Men som tur var så klarade hon av att fortsätta sova och gjorde så till klockan 6 vilket var en bra natts sömn för henne, mindre bra för mig.....bara fyra timmar. Men jag mår faktiskt förvånansvärt bra trots detta. Kan det vara så att jetlagen är på väg bort? Hoppas hoppas!!

Nu är Jossan och leker med sina gamla dagiskompisar Rebecca och Agnes. Det är kul att de håller kontakten fastän vi har flyttat därifrån. Det såg så kul ut, de är så långa och stora jämfört med Jossan, fast de är lika gamla. Sminkade är de också. Jossan ser två år yngre ut.....men jag är väldigt nöjd med att det är så faktiskt. Det andra kommer tids nog.

Jens jobbar och Johanna tar sin eftermiddagsvila så jag myser vid datorn, njuter av lite egentid. Det finns bara så mycket jag vill göra på den här stunden, både "vill" och "måste" och så lite "borde" också. Men idag satsar jag på "vill"! :)


Inga kommentarer: