13 februari 2010

Sista dagarna

Nu börjar semestern lida mot sitt slut, sista dagen i morgon och sedan så åker vi hem på måndag. Vi har börjat prata lite om att komma hem och sådär så man har mentalt börjat ställa in sig på det. Och det känns faktiskt ok. Jag längtar efter att få träffa mina föräldrar, min syster och Lina, svärföräldrar och alla kompisar - men jag är inte speciellt förtjust i att komma hem till all snö som ni har. Hade liksom tänkt mig att den skulle ha tagit slut tills dess att vi skulle komma hem, vem kunde tänka sig att just denna vintern skulle bli den kallaste sedan 1921 eller hur det nu var. Men å andra sidan så var det ju helt perfekt av oss att fly kylan och åka till sol och värme i fyra veckor istället! :)

Vi har det verkligen helt underbart här. Eftersom vi varit här så pass länge som vi har, så har vi skapat oss rutiner även här. De är mycket mer behagliga än hemma och innehåller inte speciellt många måsten eller tider att passa. Enda tiden som bör passas är att frukosten slutar serveras klockan 10, sedan gör man som man vill!

Trots allt underbart så har vi ju varit lite olycksdrabbade, eller rättare sagt stackars Jossan har varit olycksdrabbad. Först stukade hon foten så kraftigt att hon inte kunde gå på den på 3 dagar, sedan fick hon ytterörainflammation och hade jätte-ont i sitt öra och fick penicillin och slukade två flaskor alvedon på nolltid. Nu har hon fått mer inflammation i örat och ytterligare en penicillinkur stackaren och är förbjuden att doppa huvudet under vatten igen. Så av de fyra veckor vi varit här så har hon inte fått bada ordentligt på två.....och är man en riktigt "fisk" som Jossan är så är det tortyr! Nu badar hon inte alls.....hon tycker inte det är lönt. Men trots allt detta så har hon haft det jätte-bra hon med, men nu längtar hon hem efter sin bästis!

Jag har också haft lite otur och faktiskt legat sjuk ett dygn. Jag fick hög feber och blev dålig i magen, troligen något jag ätit. Så jag spenderade ett dygn i bungalown och sov och tyckte lite synd om mig själv, men nu är allt bra igen.

Igår kväll var Jossan och Jens på thaiboxning. Jag hade gärna följt med men jag kände mig fortfarande lite risig igår plus att det började inte förrän klockan nio så det blev inte helt rätt för Johanna. Men de hade haft det jätte-kul! Thaiboxning är stort här nere och de visar matcher varje fredag. En bil kör omkring med affischer och högtalare som gör reklam för matcherna varje kväll! Det hade varit fullt ös och massor med liv, det är verkligen thailändarnas (i alla fall här på Koh Lanta) favoritnöje! :)

Just nu så badar Jens och tjejerna, jag sitter här i bikini och bloggar. Klockan är strax efter fem på eftermiddagen och det börjar bli dags att dra sig hemåt bungalown för lite eftermiddagsvila och sedan en dusch. Ikväll tänkte vi prova en restaurang som ligger en bit neråt stranden som vi har blivit rekommenderade av ett norskt par som vi träffade först här på Koh Lanta och sedan på Koh Hai. Vi har träffat på så mycket trevligt folk som vi har pratat med!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni har ju haft en toppensemester!!!
Vilken upplevelse för er alla. Välkomna hem igen, till detta vackra snölandskap. Faktiskt är det frisk luft och det blir ju en himla kontrast ´från bikini till täckjackor! Kram till er alla. Christine