17 februari 2010

Hemma igen

Då var vi tillbaka i ett vintrigt Sverige igen efter en lång hemresa. Jag hade gärna kunnat stanna ett tag till på Lanta, men när man har påbörjat resan hem då vill man bara just det - hem! Och resan är faktiskt lite dryg även om den gick väldigt bra. På flyget satt Jossan bredvid en kille i samma ålder som hon och de tittade på film och spelade Nintendo DS tillsammans och hade kul, sedan så sov hon en hel del också. Johanna höll humöret uppe och sedan så sov hon en hel del hon också. Jag och Jens sov lite i skift eftersom Johanna sov i en liten "säng" som var fäst på väggen. Denna lilla säng var helt perfekt men utan höga kanter så vi fick hålla koll på henne.

Vi landade på Arlanda vid midnatt och när vi äntligen hittat rätt buss till hotellet så kom vi på att vi inte fått med oss Johannas resesäng från bagagebandet...... Vi var i alla fall framme vid hotellet vid två-tiden och Johanna som sovit mycket var inte direkt sömnig. Hon och jag tittade på konståkning medan de andra sov, och sedan fick vi faktiskt sova ett par timmar vi med.

Dagen efter hade vi en väldig tur för att vi fick tillbaka resesängen i ett nafs! Därefter tog vi flygbussen till Centralen och träffade Jonas som tagit hand om våra vinterjackor, det var skönt att få på dem kan jag säga!! Sedan på tåget mot Lund och vid fyra-tiden på eftermiddagen var vi hemma hos oss igen! Tågresan gick bra men jag måste säga att X2000 är ingen hit för mig. Jag mådde ganska så illa hela resan faktiskt, blev väldigt åksjuk av det ständiga gungandet.

Idag har Jossan varit skolan, det var inget som skulle ha kunnat stoppa det! :) Och på eftermiddagen har hon lekt med sin bästis som hon saknat så. Jag och Jens har mest gått omkring som i en jetlag-dimma här hemma och sovit i omgångar. Super-trött!! Lill-tjejen har haft en bra dag tror jag. Hon vaknade redan halv fyra i morse dock, men det var bara väntat. Det tar ju ett par dagar innan vi har vänt rätt dygnet.

Just nu sover alla och jag ligger i sängen och ska snart göra detsamma. Känns overkligt att vi bara för några dagar sedan gick runt i bikini och svettades i 40 graders värme när jag nu ligger här i sängen i pyjamas och strumpor och fryser! Men men, vi har härliga fina minnen och det ska faktiskt bli spännande och kul att ta itu med vardagen här hemma med. God natt!

Inga kommentarer: