11 januari 2010

Vikt, träning och degiga lår

Vi var ju så himla duktiga i somras. Vi la om kosten helt med hjälp av boken "Paulúns GI månad", vi åt gott och himla nyttigt. Vi åt inget godis, ingen glass och drack bara väldigt lite alkohol. Vi började träna, jag gick långa promenader varje dag som sedan blev joggingturer och så tränade jag på crosstrainern inomhus. Jag mådde jätte-bra av detta och jag gick ju ner alla mina graviditetskilon plus ett par till. Jag var liksom på väg mot att känna mig vältränad igen, vilket var en riktigt skön känsla.

Sedan hände nåt....som det så ofta gör. Tidsbrist och pengabrist gjorde att vi helt enkelt tappade bort oss..... Vi lagade inte GI-mat längre, jag började slarva med godis, portionerna blev större för att sedan bli två igen och så försvann träningen. Det konstiga är att jag inte gått upp något i vikt, men kroppen ser inte likadan ut längre. Den har liksom degat till sig igen....och jag som ska gå i bikini om en vecka...!

Men vi saknar faktiskt det där lite mer sunda livet och maten, vi åt riktigt god mat! Jag gav Jens boken "GI in the city" i julklapp, han har pratat om den. Vi tänkte äta middagar från den boken hela veckan för att ladda lite inför vår resa. Och väl där så äter vi ju nyttigt rent automatiskt, den thailändska maten är ju faktiskt både god och nyttig. Perfekt! Sedan så äter jag inte alls lika mycket godis utomlands som hemma, där vill jag mest ha frukt och så. Faran är ju den goda "Singha" ölen de har...får ta det försiktigt med den.

Jag tänkte också gå powerwalks varje dag, jag gillade verkligen när jag gjorde det här hemma. Och att gå längs en vacker strand istället gör ju inte saken sämre precis! :)

Så nu är det dags igen, att ta itu med matvanor, vikt, träning och de där hemska degiga låren som jag har! :)

(Igår åt vi jätte-goda färsbiffar med rostade grönsaker. Recept kommer i separat inlägg!)

2 kommentarer:

Kim sa...

I något svagt ögonblick så nyårslöftade jag och Lina "milen under 50", så jag/vi får väl också börja ta tag i det där...

Jennica... sa...

Jamen då så, då är det bara att sätta igång! (Sa hon som precis tog ett pringleschips ur Jossans skål...)