13 januari 2010

Sprutföljder

Hjälp. Denna natten var den absolut värsta på länge. Jag är visserligen van vid att sova lite nu, och van vid att försöka övertyga Johanna om att man ska ligga ner i sängen på natten. Men i natt kändes det jobbigare än vanligt. Hon tog ju sin andra vaccinationsspruta igår och i natt kom bieffekterna som ett brev på posten i form av framför allt feber. Jag gick och la mig halv tolv och strax före två så vaknade hon. Först så vaknade jag av att hon satt upp och klappade händerna vilket i och för sig är gulligt, dock inte vid den tiden på dygnet. Detta klappande byttes dock väldigt snabbt ut mot gnäll och gråt.

Hon hade dessutom gjort i blöjan så det var bara att ta upp henne och byta, det var då jag upptäckte att hon var jätte-varm och hade feber. Så, byta blöja och ge alvedon, ner i sängen. Men nej....så lätt fick det inte vara....hon blev jätte-ledsen och bara skrek och grät så det fanns inget annat att göra än att ta upp henne och gå och vagga. Till klockan blev fyra......då somnade hon äntligen och det funkade att lägga ner henne i sängen. Kvart i fem vaknade jag av att hon kräktes. Suck. Byta body, byta blöja, byta lakan och mer alvedon. Gå och vagga, gå och vagga, få stöd av sambon som kom upp och senare också en kram av Jossan. Runt halv åtta, samtidigt som Jens och Jossan gav sig iväg så somnade hon igen och då sov vi till nio. Suck igen.

Nu känns det dock lite bättre för mig, den där 1,5 timmen på morgonen gjorde susen. Dock har lillis fortfarande feber. Men det enda jag kan tänka på är att "Tack" för att detta kommer nu och inte på söndag när vi ska resa! Tur att man fortfarande kan tänka positivt! :)

4 kommentarer:

Kim sa...

Stackars parveln! Hur ser er fredag ut förresten, är kvällen där fortfarande Kim och Lina-ledig?

Jennica... sa...

Enda planen just nu är att Jossans kompis ska sova över.

Kim sa...

Strålande! =) Pratade med Jens igår som sa att den dagen såg ledig ut. Får vi komma och leka då och säga hejdå till er?

Jennica... sa...

Såklart ni får! Kul! :)