03 januari 2010

Skridskoåkning

Just nu är det kallt i Skåne, ja i hela Sverige. Vi har ingen snö här nere, men kyla och på sjöarna där vi bor är det is så idag blev det lite skridskoåkning. Planen från början var att vi skulle gå ut och gå, eftersom vi knappt varit utanför dörren på hela julen. Eller som Jossan sa när jag påpekade att hon inte fått någon frisk luft alls. "Det har jag visst det, varje gång jag öppnat dörren när det har kommit någon!". Ja, på den nivån har det varit.

Så idag tänkte vi gå ut en sväng men det blev som sagt skridskoåkning istället. Ja, inte för mig för jag har inga skridskor, men Jossan och Jens åkte. Härligt väder med sol var det, fast kallt.


Efter åkningen så blev det varm choklad och muffins!




Johanna sov hela tiden välpaketerad i overall och filtar!

3 kommentarer:

Kim sa...

Så mysigt! Får hoppas att kylan och det vackra vädret håller i sig för då tänkte vi åka på onsdag när vi är lediga. Måste bara köpa nya skridskor först. =)

Jennica... sa...

Ni kanske till och med vill komma hit och åka? Om isarna fortfarande är fina såklart.

Kim sa...

Oh så trevligt. Ja vi får fundera på det, först ska vi öva lite här hemma iaf. =)