02 januari 2010

Mamma Mia

En lugn och skön lördag. Jossan har lekt med sin bästis och nu är hon på tjejkväll med övernattning hos en annan kompis. Kul! Vi har haft Jens föräldrar här på middag (som de själva hade med sig.....fantastiskt gott!) och så har vi sett Mamma Mia i vårt biorum. De hade inte sett den tidigare, vi däremot har nu sett den fyra gånger! Jag älskar den! Kan ju bero på att jag älskar ABBAs musik...... Jag blir så fantastiskt glad av den filmen. Jag vill ringa alla mina fina tjejkompisar och ha fest, dansa och ha kul!! Det får nog vara dags för det snart!

Och varje gång så gråter jag till låten "Slipping through my fingers", den som Meryl Streep sjunger när hon gör i ordning sin dotter inför bröllopet. Den är så himla fin och jag tänker på Jossan.....texten är underbar, men lite sorglig. Och så älskar jag "Dancing Queen" scenen, det är ju min låt liksom....

Vi fick en lugn stund när vi såg filmen, Johanna sov. Det får vi sona för nu, eftersom hon nu är riktigt piggelinas och kommer nog att vara så några timmar till.... :)

Inga kommentarer: