19 december 2009

NEJ!

Fredag kväll. God middag med vin har avnjutits. Jossan och hennes övernattningskompis ser på film, Johanna har äntligen somnat, klockan är mycket och jag har för första gången på dagen sjunkit ner i tv-soffan, slumrar till.....aahhhh, härligt!!

Johanna vaknar. Gråter. Jens går in till henne. Jag hör: "Åhhhh, neeeeej!!!!!!".

Jag: suckar och går efter honom. Dubbelsuck. Johanna ligger på rygg och har kaskadkräkts. Jag säger det igen, hon har kaskadkräkts på rygg i sängen - resten lämnar jag till er fantasi..... 

Tvätta lakan, torka golv, byta kläder själv och duscha liten darrande, trött, ledsen bebis. Och försöka att inte börja gråta och tränga tillbaka tankarna på att vi firar jul själva, utan julklappar, julmat men med en massa kräktorkande. Vi orkar inte mer.....

Till slut är bebisen ren. Sängen är renbäddad. De stora tjejerna är nerstoppade i sina sängar. Och jag och Jens kryper ner i vår säng och laddar för en jobbig kräknatt........

MEN - nu närmar sig klockan 12 på lördagen och ingen mer har kräkts, inte ens Johanna. Jens har tagit Jossan till ridning och nu sover Johanna lunch.......och jag sitter återigen i tv-soffan och bloggar och njuter av solen och den vackra snön därute. Jag hoppas och önskar av hela mitt hjärta att det inte var mer vinterkräksjuka som drabbat Johanna. Jag önskar mig en lugn och fin helg, där vi äntligen kan börja skapa lite julkänsla här hemma. 

Snälla - hjälp oss hålla tummarna!!

4 kommentarer:

Kim sa...

5 dagar kvar till julmyset. Det kommer att bli grymmebra!

Unknown sa...

Förstår dig, vi är också sjuka och i takt med att den ena roliga julaktiviten efter den andra ställs in sjunker modet något =(

Men jag hoppas och håller alla tummar jag har att vi och ni har det nu och får en frisk och underbar julledighet sen!

Erik och Nellie sa...

Jag håller alla tummar jag har, önskar nästan att jag var missbildad med 10 tummar. :)

Jennica... sa...

Ni är väl bara underbara!! Nu verkar det faktiskt som att vi har klarat oss och att det bara var en engångskräkning! Men jag vågar knappt säga det högt......