27 december 2009

Jul, jul, strålande jul!


Vi har en mysig jul! Annandagen slutade med att vi såg "Förtrollad" på tv och åt chokladbollar och drack julmust - värre kan man ha det! :)

Det har varit några mysiga dagar. Lille julafton firade vi hemma hos Jens föräldrar tillsammans med hans syster med familj. Det blev tomte och julklappar till alla barnen. Där har vi traditionen att vi vuxna köper ett paket per par för 300:- (Jens föräldrar, Jens syster och man och så vi). Sedan så lottar vi ut dessa paket sinsemellan.....denna lottning är alltid lika spännande....hrm, tre paket varav ett är ens eget som man köpt och som man därmed inte ska få! :) I år fick vi tidningsprenumerationer på tre olika tidningar som ska komma under våren, en super-bra present tyckte vi!

Vi var inte hemma förrän ungefär ett på natten och på morgonen när vi vaknade hade vi fått årets julklapp - en hel natts sömn!!! Helt fantastiskt!!! Johanna hade sovit hela natten, vi var inte uppe en endaste gång!!! Första gången på tre månader ungefär - lovely!!

Julafton firades hemma hos mina föräldrar med min syster. Det blev en jätte-mysig dag med julbord, massor med snaps, tjusiga snapsvisor (tack vare Linas fina julklapp till mina föräldrar!), Kalle Anka och massor med julklappar! I min familj ligger vi inte lågt precis....det slås nya rekord varje år....! Och vi satsar på det dessutom!

Jag tror nog att alla blev nöjda och glada över sina presenter! Jag blev i alla fall super-glad, jag fick bland annat en iPod Nano av Jense, ett jätte-fint memory som Jossan gjort till mig och Jens med foton på alla i familjen!, en fin jacka av mina föräldrar, en super-fin tunika av Kim och Lina, böcker, skiva, foundation, mascara, fodral till iPoden som Jossan gjort, halsband och armband som Jossan gjort plus en del till! :)

På juldagen var jag uppe strax innan fem med Johanna! Som tur är har jag en morgonpigg pappa, så vid sex-tiden så åt vi frukost! :) Sedan somnade Johanna igen vid åtta, och då sov jag också ett par timmar till. Sedan bara myste vi runt och detsamma har vi gjort idag! Det är skönt med jul!

Inga kommentarer: