02 december 2009

Jag har sovit!

Hela natten. Jo, faktiskt!! Fatta vad underbart! Hur gick detta till då...? Jo, Johanna har sovit i vår säng....mmm, jag vet....men vad gör man inte för att få lite sömn...?!

Igår kväll så somnade hon äntligen vid 21.30 ungefär. Bara det tycker jag är sent....jag menar, det är ju så att vi behöver lite egentid på kvällarna. Tid att umgås med varandra, jag och Jens....det känns som om vi knappt hinner prata med varandra nu för tiden. Och så kan man ju vilja göra lite saker själv, som att pyssla eller varför inte bara sitta rakt upp och ner och titta på TV. I vilket fall som helst, hon somnade och vi satte oss tillrätta.....sedan vaknade hon efter en halvtimme!! Då var hon pigg och glad och tyckte att hon sovit färdigt.... Vad ska man göra?! Hon tror att när vi lägger henne på kvällen så är det en vanlig vila.....

Vi höll på att få slag! Visserligen var hon go och glad och det var svårt att inte skratta åt henne där hon for runt på golvet och sin vana trogen pillar och drar i allt! Men ändå......när klockan var halv tolv så gick Jens och la sig, han ska ju upp på morgonen. Men till slut så sa han att jag också skulle lägga mig och så fick vi ha henne i sängen tills hon tröttnade. Jag var liksom helt slut.....

Och till slut somnade hon mellan oss, himla gulligt! Och hon har sovit gott hela natten, inte ett ljud och även vi sov hela natten! Jag har säkert sovit 6 timmar i sträck!! Helt otroligt!!!

Men vad ska man göra?! Hon sover ju knappt på dagen heller... Hon vaknar minst 3 gånger per natt, men vanligast är ungefär 6-7 gånger. Det innebär alltså att jag måste gå upp och lägga henne tillrätta och ge henne nappen. Det, i kombination med att hon är vaken till mitt i natten efter sin "lilla kvällsvila" gör att jag aldrig sover mer än max en timme i sträck......

Har ni några tips så tar jag tacksamt emot!

4 kommentarer:

J, P, C och A sa...

Puh, varför ska de små liven ha så konstiga nattvanor? :) Förstår om ni är trötta när ni måste upp flera gånger per natt. Jag har nog inga bra tips att ge...efterlyser sådana själv eftersom vi har en liten kille som oftar vaknar ett par gånger per natt och vrålar "maaaaamma". Alice däremot sover hyfsat bra, ibland hela nätter - men hon somnar ju inte förrän typ 22.30-23.30....så någon egentid på kvällen har vi inte vilket känns jobbigt. Men allt vänder väl såsmåningom :) Jag håller tummarna för att Johanna kommer sova bra framöver! Hon kanske vill ligga mellan er och sova varje natt? :) Kram på er!

Kim sa...

Skönt att sova! Den här veckan har jag också bebis (jour-telefonen), men förutom i måndags natt då jag var uppe 00.30-04.00 så har varit lugn!

Ann-Charlotte sa...

Johanna får väl sova som sin mamma när hon var liten. Du låg hos oss till du var 4 år.Mysigt!

Jennica... sa...

Kimman: Usch, så länge!! Hoppas du får bra betalt!

Mamma: Hm, kanske det. Kan inte förstå varför hon har börjat med det här.....