03 november 2009

Vilken start.....

Idag började jag dagen med en Ipren. Ja, en sån morgon var det. Eller rättare sagt, en sån natt.... Vi kämpar ju med Johannas sömn, vill gärna att hon ska sova två gånger på dagen och sedan helst lägga sig för natten runt åtta för att vi ska få lite egentid på kvällen. I går lyckades detta alldeles utmärkt, hon somnade runt åtta men har sedan vaknat tusen gånger i natt och klockan 4.45 så vaknade hon och var helt pigg. Nu är hon ju världens goaste och skriker inte, utan hon ligger och "pratar" och pysslar med sitt, men jag kan inte sova då......slumra möjligtvis men det hjälper inte riktigt. Efter ett blöjbyte och välling så somnade hon om lagom till att klockan ringde och det var dags att fixa Josefine inför skolan......

Så det blev en Ipren och en kopp te, för att mota bort en begynnande huvudvärk. 

Sedan fortsatte den mysiga morgonen med att det blev en mindre översvämning i tvättstugan.....trötta mig. Vi har stopp i rören i tvättstugan så det rinner över i golvbrunnen, och innan någon "smarting" säger att vi borde prova med propplösare så kan jag säga att det har vi såklart gjort! :) Det är något fel längre ner i rören troligen. I vilket fall som helst så kan vi inte tvätta samtidigt som diskmaskinen är på, då svämmar det över och det rinner vatten över hela golvet, in under skåpen i tvättstugan och in under tröskeln in till biorummet..... I morse blev jag varse att man inte heller kan tvätta och diska för hand samtidigt....värsta översvämningen hittills......

Nu, efter lite frukost och lite tv-tittande så har Johanna somnat och jag ska ta en snabbdusch och pyssla lite. Borde väl egentligen sova lite men jag vill så gärna utnyttja de stunder jag får när hon sover.....

2 kommentarer:

Lotta(svärmor) sa...

Stackars Dig! Har du försökt med Voltaren T ( till ditt huvud alltså)? Ska va bra enligt Sofie.
För att få bukt med översvämningarna ,tycker jag ni ska kontakta en VVS-are.

Jennica... sa...

Tack för tipset! Ska testa det!
Jag tror att om jag får lite mer sömn i natt så kommer det att göra underverk!