24 november 2009

Grattis Johanna 8 månader!



GRATTIS lilla Loppan på din 8-månaders dag!

Idag fyller hon alltså 8 månader, herregud vad tiden flyger fram! Tänk, 8 månader! Det är en himla go ålder, jag älskar just denna tiden. Hon är liksom en liten go "klump" som bara skrattar och lever om! :)

Hon är fortsatt go och glad men humör har hon och det visar hon när det inte blir som hon vill. Men framför allt är hon glad och har alltid ett leende på läpparna som hon charmar alla med. Hon ställer sig nu upp själv mot allt som kommer i hennes väg, helst hela tiden ska hon stå upp. Hon börjar förstå att man ska flytta fötterna framåt när man håller henne i händerna, men än så länge dröjer det lite tills hon kan stå helt själv. 

Hon är väldigt framåt och nyfiken, allt ska pillas på. Vi håller på att lära henne "nej" och "aj aj" med varierande resultat. Det går riktigt bra där uppe vid tv-boxen och förstärkaren, där verkar hon förstå. Men vid blomkrukorna som står på golvet där nere går det sämre. De är ju så himla kul att stå på knä mot och röra runt med händerna i, gärna smaka lite på jorden också! :)

Så det är fullt ös, men det är ju faktiskt så det ska vara!!

5 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Grattis Johanna från mormor och morfar. Just tiden vid 8 månader är en underbar tid.

Kim sa...

Grattis lilltjejen!! Fullt ös låter perfekt. Då ska bara bollar introduceras också.

Jennica... sa...

Tack tack hälsar Johanna! :)

Farmor sa...

Ett stort GRATTIS till Johanna på 8-månadersdagen!!
önskar farmor och farfar

Jennica... sa...

Tack farmor och farfar!
Och alla andra! :)

Mamma och jag har varit på Nova Lund idag, och firat med fika på Espresso House bland annat. Jag var så glad så glad hela dagen och charmade alla med mitt leende. Dessutom så var jag väldigt pratig idag, det brukar jag ju inte vara! Sa "da da da" mest hela tiden!

Kram från Johanna!