29 oktober 2009

Still here....



"Vår" katt är kvar. Hon tog en avstickare på ett par timmar innan idag, och vi blev alla oroliga. Det kändes tomt på något sätt. Vilket intryck hon har gjort på oss allihop den där katten. Till och med Jens, som vanligtvis inte gillar katter, har fallit för henne. Har skickat mail till alla i området för att kolla om någon känner igen henne, men än så länge har ingen reagerat. Jag vet inte riktigt vad vi ska ta oss till om ingen känns vid henne. Visst, hon kan bo i vårt uterum och jag har inget emot att ge henne mat, tvärtom.....men det är ju inget liv för en katt tycker jag. Hon behöver kärlek och mys.....stackars liten.....

5 kommentarer:

Kim sa...

Det är en väldigt fin katt tycker jag. Hon ser gosig ut. Undrar vart hon hör hemma... katter kan ju dock promenera långt, men om hon ser så vit ut om tassarna borde hon väl inte gått alltför långt även om katter är renliga?

Jennica... sa...

Jag vet inte. Resonerar på samma sätt som du. Har ju skickat ut ett mail till alla i området, men ännu har ingen reagerat. Tänkte sätta upp lappar i området på "andra sidan bäcken" också under dagen.

Det kan ju ha varit så att någon har tagit hand om henne, och sedan slutat. Tvyärr så finns det ju sådana människor. Jag tycker det känns hemskt i alla fall, stackars liten. Nu ger vi henne mat, men hon vill ju in. Hon jamar och jamar och jamar och krafsar på altandörren....

Kim sa...

Naw, stackars lilla katten. Hoppas det är någon som saknar henne!

Jens sa...

Jag saknar henne :)

Kim sa...

Jag med visserligen och jag har ändå inte ens träffat henne!