21 oktober 2009

Lugnet före stormen

Jag är såå glad över att jag tog en stund för mig själv innan Josefine kom hem. För herre gud vilken kaos det blev då!

När jag öppnar ytterdörren för henne så står hon där helt hysterisk eftersom hon trampat i hundbajs så att hon har fullt på hela skon, hon har fått det på sin cykel och när hon hoppade av cykeln så kom det även på hennes nya väska som halkade av axeln och nerför cykeln! 

Det var bara att börja skrubba hennes skor i vasken i tvättstugan. När jag står där så tycker jag att det blev väldigt varmt om fötterna och tittar ner, då strömmar det vatten på golvet. Vattnet rinner alltså inte undan i golvbrunnen utan det rinner ut på golvet, in under skåpen som står där och ja.....lite så. Så jag får avbryta skoskrubbandet och börja torka golvet.

Då ropar Jossan lite panikslaget: "Mammaaaaa!". Det var bara att lämna tvättstugan och springa ut i köket. Där står Jossan med Johanna i famnen, hon hade vaknat och kräkt ner både sig och Jossan..... Så torka torka torka kräk, sedan ut i tvättstugan och torka torka golv. Sedan skrubba skrubba skor, torka torka cykel och skrubba skrubba väska.........

När allt är klart, jag har bytt strumpor, Johanna har fått på sig en torr body, Jossan har fått på sig nya kläder (fick såklart kasta hennes jeans i tvättmaskinen eftersom de också fått hundbajs på sig....) så kommer följande kommentar:

"Mamma, jag är hungrig - jag vill ha mat nu!"

Phu.....!!

(Det värsta är att jag har den där hundbajslukten i näsan hela tiden......)

3 kommentarer:

Kim sa...

Hihihi, så är det att vara mamma. Lånebarn är bra minsann! =D

J, P, C och A sa...

Oj då, ja vilken tur att du vilade dig en stund innan! :) För min del blev det ingen vila...jag snabbstädade...men nu ska jag nog sätta mig i soffan i några sekunder! Hoppas resten av dagen blir bra Jennica!

Jennica... sa...

Ja, det blev lite väl hektiskt där ett tag men eftermiddagen och kvällen blev riktigt bra!