14 oktober 2009

Josefine och Basti

Idag var det återigen dags för Josefine att rida på Basti, hon går ju på privatlektion en gång i veckan förutom ridningen på ridskolan. Hon tycker det är så roligt och det är ju extra speciellt eftersom det är ridfrökens häst. De är väldigt söta tillsammans och det var inte utan att jag sträckte på mig och kände mig väldigt stolt när hennes ridlärare sa att hon verkligen tuffat till sig! Hon galopperar nu utan att tveka till exempel.

Han är väldigt lagom i storlek så hon kan sadla och tränsa själv. Hon ryktar och kratsar hovar, tar av och på täcke och allmänt pysslar med honom. Det är så roligt för henne tycker jag. De har ett ridhus på gården där de håller till, så vi slipper vara ute nu när det är kallt och det tycker jag är extra skönt! :)



Josefine har piffat till denna bilden lite! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Så duktig Jossan är! Du får ta en liten ridfilm på Jossan precis som du tog en simfil med Hannis!

Jennica... sa...

Ja, det ska jag göra nästa gång! Lovar!