17 oktober 2009

Bio!



Ikväll har jag, Jens och Jossan varit på bio och sett den nya Pixar filmen "Upp"! Jätte-mysigt att göra något tillsammans bara vi tre. Johanna var hemma hos mina föräldrar och det hade gått super-bra!

"Upp" var en riktig höjdare måste jag säga! Vi såg den i 3D så vi satt och såg dumma ut i speciella 3D-glasögon men det var riktigt fräckt och det var häftiga effekter. Men det jag tyckte bäst om var faktiskt själva storyn, det är imponerande hur de får ihop en story som passar både vuxna och barn. Själva kärnan i storyn är en fin berättelse om 78-årige Carl Henriksen som vill uppfylla sin avlidna frus dröm om att åka till Paradisfallen i Sydamerika. Som inledning får man följa Carl och Ellie från det att de var barn till att de gifte sig, byggde upp ett liv ihop, drömde om att åka till Sydamerika som äventyrare och under Ellies sjukdom och hennes bortgång. Sedan blir det såklart ett jätte-kul äventyr när Carl själv tar sig dit tillsammans med den 8-åriga scouten Oskar genom att flyga dit med sitt hus som är fäst vid tusentals ballonger! Väldigt charmigt!

Skönt också att det gick bra för mina föräldrar och Johanna! De hade haft det jätte-bra och hann med både lek, lite sömn och grötätning! :) Tack snälla mamms och papps!

2 kommentarer:

Kim sa...

Ååå var ni på bio! Vi vill också se Upp! Hur var det med 3D:n egentligen? Man blev inte trött i huvudet av det liksom? Och man måste väl ha brillorna på sig för annars ser väl filmen helt knasig ut?

Jennica... sa...

Man måste ha glasögonen på för att se 3D effekterna, men jag tror inte att man behövde ha dem hela tiden faktiskt. Men det hade jag. Det är ju inte sådana där i papper som det var "förr" utan det är mer riktiga glasögon. Det kändes lite ovant i början, men man vande sig snabbt. 3Dn var faktiskt häftig, riktigt bra. Och filmen var kanon, rekommenderas varmt! Jätte-fin historia samtidigt som det blev många skratt! :)