20 september 2009

Ytterligare en underbar dag!

Det blev ju en lika härlig dag idag med! Det här vädret är ju otroligt! Vi inledde denna söndag med att åka till Jossans ridklubb och titta på hopptävlingar hela familjen. Det var en träningstävling och flera av de lite äldre som rider på Jossans ridklubb var med. Det var en mysig start på dagen att komma iväg allihop!

Väl hemma så lekte Jossan med sin bästis och vi fick fint besök i form av Jens mamma, Lotta! Hon stannade på lunch och vi kollade på ritningar över deras nya hus, spännande! Det kommer att bli så fint så! När hon begett sig av hemåt så gav jag mig ut på powerwalk, denna dagen utan Johanna. Det blev en lite längre runda, men den tog lika lång tid som när jag har vagnen att dra på. Den ger ju ett visst motstånd trots allt och det är mycket lättare att "gå på" när man inte har den. Vädret var som sagt underbart och jag gick så att jag kunde se havet, helt otroligt fint! 

Väl hemma så blev det lite trädgårdsfixande idag med. Jens hade hunnit kapa två enar som dött och klippa våra buxbomar medan jag var borta. När jag kom hem så fixade vi i pallkragarna, tog bort sånt som inte kommer nästa år och band upp lite örter och våra sparrisar så att det ska klara hösten. Det känns verkligen bra i trädgården, den börjar bli redo inför hösten. Nu är gräset klippt (även om det måste klippas någon gång till innan det är dags att ställa undan gräsklipparen för hösten), alla rabatter rensade, buxbomarna klippta, alla stubbar borta, pallkragarna är fixade......jaaa, det är säkert mer som behöver göras, men det känns ändå bra att vi kommit såhär långt!

Jag hade tänkt att hinna pyssla lite nu ikväll, men jag vet inte riktigt vad som hände med tiden. Den bara försvann! Det tog evigheters evigheter att plocka undan efter middagen, det tog liksom aldrig slut....kan kanske bero på att den lilla loppan var vaken trots att hon egentligen nog var trött. Hon har precis somnat! Nu när det snart är dags för mat igen.....

I vilket fall som helst så orkar jag inte dra fram några pysselgrejor nu....ska nog göra mig en kopp te och försöka läsa lite. Det är bokklubb här hemma hos mig på torsdag och jag har knappt börjat på boken. Den verkar väldigt bra, men tyvärr så är jag för trött för att läsa nu för tiden. Jag bara somnar.....

Jaja, nu är det tea-time! 

2 kommentarer:

Kim sa...

Det var ju värst vad ni går an! Hört talas om att slappa på helgerna? Själv har jag varit i shoppingtagen, bevis kommer... =D

Jennica... sa...

Det låter kanske som om vi inte gör annat än "går an", men faktum är att vi tar det rätt lugnt.
Åhh, shopping! Vad avis jag blir! De var lääänge sen kan jag säga. Ska bli spännande att se vad du har fått tag i!