26 september 2009

Underbart skön dag

Idag har det varit en riktigt slappig dag! Jag har haft fullt upp hela veckan, visserligen med kul saker som att besöka kompisar, hälsa på jobbet och så vidare, men det har trots allt gått i ett. Därför så var denna fredag vigd åt hemmamys! Så det var myskläderna på direkt i morse och de har fått stanna på hela dagen.

Så denna dagen har jag suttit och läst bloggar, bloggat själv, läst tidningar, druckit te och bara allmänt myst runt här hemma. Mina föräldrar hämtade upp Jossan i skolan och kom sedan och hälsade på ett par timmar, det var super-mysigt!! Sedan fortsatte slappandet och när Jens kom hem så var det enda jag kunde komma på att äta till middag - pizza! Inte så värst mycket GI över det, men jag orkade faktiskt vare sig komma på något, handla eller laga till något. Och det var gott..... :)

Kvällen fortsatte i mysandets tecken med tv-tittande och sedan gick både Johanna, Jens och Jossan (i den ordningen) och la sig! Och jag satt kvar och tittade på tv, "Mona Lisas leende" med Julia Roberts - perfekt!! Nu har Johanna fått sin sista mat, Jens sover på hennes rum så jag ska få ytterligare en natt för mig själv i sovrummet. Natti natti, ses i morgon!

(Kom på att jag faktiskt har tvättat och hängt två tvättar, tömt och fyllt två diskmaskiner och utfodrat barn, både egna och andras! Det tänker man liksom inte på......)

Inga kommentarer: