25 september 2009

Te, bra musik och luuugn

Just nu sitter jag här vid datorn, läser bloggar, inspirationssurfar, dricker te och lyssnar på bra musik. Myskläderna är på och lill-tjejen sover. Sååå skönt! På diskbänken tronar massor av disk från gårdagskvällens bokklubbsträff, men den får vänta lite till faktiskt. Det var en hektisk dag igår så idag satsar jag på mys.

Josefine hade studiedag igår så jag tog med henne och hennes bästis till Busfabriken i Helsingborg. Johanna hängde på såklart! Så vi var där i tre timmar ungefär, en massa busande, klättrande och stojande för tjejerna och ganska lugnt för mig med kaffe, bok och Johanna-mys. Sedan körde vi hemåt och lämnade av Jossans kompis och åkte hem och gjorde läxor. Tyvärr blev det lite bråk, första läxbråket för denna terminen faktiskt. Jag misstänker att det berodde på att vi var ganska trötta både Jossan och jag.... Läxorna blev gjorda i alla fall, båda tjejerna fick i sig mat och sedan satte vi oss i bilen igen.....nu var det dags att lämna Jossan på gymnastiken och sedan åka och handla. Phu! Hem igen och en massa matlagning för hela slanten, som tur var kom Jens snart hem och tog hand om Johanna. 

Det var som sagt bokklubbsträff hos mig och jag bjöd på en indisk kycklingrätt och äppelpaj till efterrätt, riktigt gott faktiskt! Boken vi skulle ha läst var "Flickan från ovan" av Alice Sebold men tyvärr hade jag inte hunnit läsa ut den. Jag har varit så himla trött de senaste veckorna så jag har inte orkat läsa.....Johanna klyddar lite med sin nattsömn just nu.....tyvärr. Men det gick bra ändå och vi hade en jätte-trevlig kväll!

Sedan så har jag haft en helt underbar natt! Nej nej nej....nu ska ni inte få för er en massa - jag har fått sooova!!! ;) Jens tog hand om Johanna och sov nere i hennes rum så jag fick husera i vårt sovrum helt själv hela natten, såå skööönt! 

Nu vaknar nog Johanna snart....ska försöka dricka lite mer te och mysa lite till. Hörs senare!

Inga kommentarer: