09 september 2009

Glögg!

Känns kanske lite tidigt att prata om glögg, men om ni som jag tycker att det är kul att prova Blossas årgångsglögg så är det dags att boka in den 1 oktober i kalendern! Då släpps nämligen Blossa glögg 09 på Systembolaget - och det brukar vara rusning och slutsålt nå'n timme efter öppningsdags!

I år är smaken clementin och flaskan är alldeles orange.



Nytt för i år är också att man lanserar två stycken nya lättglögg, en med smak av apelsin och en med smak av lingon.

Även detta år säljer man ett multipack, denna gången är det en samling av de tre populäraste årgångarna. Dessa är 05 med smak av hjortron och Armagnac, 06 med lingon och 08 med smak av blåbär.

Mina egna favoriter är 03 Pomerans och 07 Havtorn och kanel!

4 kommentarer:

Kim sa...

Clementiner! Taina kommer att gå glöggbananas! =D Vi får väl se om den här smakar någonting då... förra året smakade det bara glögg.

Jennica... sa...

Ja....jag älskar clementiner och apelsiner....som de är, men inte som smaksättare....men testa måste man ju såklart!

Kim sa...

Och nu har jag förhandsbokat. Lika bra så att man vet att man får. :)

Jennica... sa...

Jag funderade också på det....