21 augusti 2009

Morgonens powerwalk


Var ute på powerwalk i morse efter att jag följt Josefine till skolbussen. Jag var väldigt trött efter ytterligare en natt med dålig sömn, men det är hur härligt som helst att vara ute så tidigt! Det var skönt väder, solen sken och allt var lite fuktigt av nattens ösregn - jätte-vackert. Så jag piggnade till vilket var skönt, hade så lätt kunnat gå hem och lagt mig istället för att ta mig ut och då hade dagen sett annorlunda ut. Nu är jag istället full av energi!

Det finns otroligt mycket björnbär som håller på att mogna nu! Vi har inga i vår trädgård men det finns mycket i våra omgivningar. Ska nog ta och plocka lite en dag tror jag, det är ju super-gott att ha på filen eller i en smulpaj! 

5 kommentarer:

petrifiedinpink (Maria) sa...

Vilken härlig start på dagen! Hoppas att helgen blir lika fin - med mycket lunchinspiration, haha!

Må så gott//Maria

Jens sa...

Jag vill ha paj när jag kommer hem!! Björnbärspaj!!

Jennica... sa...

Hej Maria,
Vad kul att du hittat hit! Jag är en flitig läsare av er blogg! Ja, jag fick ju inspiration till efterrätten i alla fall! :)

Jense: Vi får väl se! :)

Pernilla sa...

Men vad skönt! Jag gick många morgonpromenader när jag var mammaledig, saknar det grymt mycket!

Och vilka björnbär!!!

Jennica... sa...

Ja, de där morgonpromenaderna är faktiskt riktigt sköna - och jag är definitivt ingen morgonmänniska! :)

Och björnbären är fina! Nu väntar jag bara ut regnet så att jag kan gå och plocka dem - och chocka sambon med att vara huslig! :)