09 juli 2009

Skit-dag

Vilken jävla skit-dag!! Rent ut sagt. Faktiskt. Ja, ursäkta ordvalet men det är så det känns just nu. Detta skulle bli en fixar-dag men blev en skit-dag.....

Hade flera ärenden att uträtta idag, jag tänkte åka in till Malmö och äntligen fixa med Johannas pass, jag tänkte handla, panta flaskor, skicka iväg vårt ångstrykjärn på lagning och köpa present till Jossans kompis eftersom det är kalas i morgon.

Josefine tyckte att detta lät sådär men efter lite lockande, pockande och mutande så ville hon följa med. Så ner med Johanna i barnstolen, fram med vagnen och så skulle vi ut i bilen. Hmm.....det är då jag kommer på att Jens har stora bilen idag, kvar var bara den lilla (lilla) bilen som vi lånar. Ja ja, tänkte jag, då tar vi väl den då.

Men nähä...vagnen gick inte in. Försökte vara positiv och tänka att ok då får jag kånka på bilstolen då. Men den gick inte heller in....bilbältet var för kort för att gå runt den. Då började humöret tryta.....efter mycket baxande och svärande så fick jag in den där bak. Ok, nu kan vi åka. Larma på och låsa ytterdörren. In i bilen.....kan inte sitta ordentligt eftersom bilstolen tar för mycket plats bakom mig. Ut med allt igen, byta plats på Josefine och Johanna i baksätet så att Josefine sitter bakom mig istället. Ok, nu kör vi. När vi kört ungefär 100 meter kommer jag på att jag glömt strykjärnet, vända, köra hem, låsa upp och larma av. Hämta strykjärnet, larma på och låsa. In med strykjärnet i bilen. Och så iväg. Ingen bensin......ok, åka och tanka.....ska ju ändå skicka strykjärnet och det kan jag göra på samma ställe. Halvvägs dit så kommer jag på att jag glömt papperet för ansökan om pass hemma.....

Många osande svordomar flög omkring i bilen.....jaja, vi får väl köra hem och hämta dem då. När jag tankat. Och skickat strykjärnet. Väl framme vid vår jourbutik så tankade jag. Ok, bra....en sak avklarad. Nu fixa strykjärnet....nähä, jourbutiken som skall fungera som vår post har inga kartonger man kan skicka saker i. Suck. Ut med strykjärnet i bilen igen. Upptäcker då att den lilla "larmgrejen" som ska sitta på nyckelknippan är borta, den man låser bilen med. (Den är separat från nyckeln.) Panik! Vi har ju lånat bilen och nu är jag av med den!! Letar runt bilen ifall den åkt av när jag lagt nycklarna i fickan. Ingenting.

Kör hem. Letar på uppfarten. Ingenting. Låser upp, larmar av  och går in. Letar i huset. Ingenting. Panik! Svär ännu mer.... Packar ur barn, strykjärn, skötväska och alla pantflaskor från bilen. Ingenting. Mer panik!! Johanna skriker....Jossan tröstar, hon är en klippa! Letar och letar samtidigt som jag funderar på vad en sådan larmgrej kostar...och kan man överhuvudtaget köpa en sådan separat. Ingenting.

Till slut! Hittar den i en påse med pantflaskor..... Nu orkar jag inte packa in allt i bilen igen....det har dessutom gått en timme och det börjar närma sig Johannas mattid..... Så nu sitter jag här och tycker att detta är en skit-dag!! Klockan är tre och jag har fortfarande inte gjort något... Nu äter jag lunch och försöker samla mig, får göra sånt som jag kan fixa med här hemma och se om jag kan fixa något av det andra ikväll när "stora bilen" har kommit hem.

Hmm......

4 kommentarer:

Kim sa...

Stackars Ackisen! *lillasysterkram*

Jennica... sa...

Tack. Det behövs. Det var inget kul. Alls. Faktiskt.

Lotta( svärmor ) sa...

Fyyy och usch och pyton!! Varför finns det sådana dagar?

Jennica... sa...

Ja.....det kan man fråga sig.... Den dagen kändes ganska meningslös, men den artade sig faktiskt sedan på kvällen. Vi åt god middag ihop och sedan följde Jossan med mig ut på powerwalk (hon cyklade) så det blev ett mysigt avslut på dagen trots allt!