13 juli 2009

Pass och lite annat

Idag har jag äntligen fixat pass till Johanna! Lång väntetid som vanligt, men denna gången var jag förberedd och hade en bok med mig. När det väl var vår tur så blev jag väldigt överraskad över att Johanna skulle fotograferas! Tjejen som expedierade oss frågade om hon kunde sitta själv....!! Hahaha - nja, inte precis...hon kan ju knappt hålla uppe sitt huvud själv! :) Nej, sitta själv kan hon alltså inte utan hon fick sitta i mitt knä. Jag fick ta på mig ett vitt skynke så att hon fick vit bakgrund på fotot och sedan skulle hon sitta still (!) och titta rakt fram (!). Efter några försök så gick det och jag fick se på en skärm hur själva sidan i passet kommer att se ut. Så himla gulligt!! "Kön: kvinna", "Längd: 62 cm" och så hennes gulliga lilla foto. :)

När vi hade fixat passet så åkte vi hem till min syster och fikade där, jag fick super-gott kaffe och fralla och Johanna fick "sitt vanliga" men var nöjd ändå! :)

Sedan så följde Kim med hem till oss och nu så har vi haft en mysig kväll med god middag och powerwalk. Josefine har Rebecca här och just nu sitter de och håller på att fnissa ihjäl sig i soffan! De har varit i Flyinge idag med Rebeccas mamma och tittat på hästar. De hade sett flera små föl och var helt saliga. Så himla kul för henne!

Nu ser Kimman på Prison Break och jag ska ta en sen dusch, men fastnade här. Men nu är det dags, sedan blir det mys i soffan med lite te och matning av Johanna.

2 kommentarer:

Kim sa...

Mycket mysiga dagar var det minsann!

Jennica... sa...

Absolut!! Du är välkommen igen! Kram!