25 juli 2009

Kocken Josefine

Idag har Josefine stått för middagen! I våras var hon på sin första tjejmiddag och då lagade de sin middag själva, med hjälp av mamman till tjejen de var hos. När hon kom hem hade hon recepten med sig och sa att hon ville bjuda oss på det någon gång. Och ikväll var det dags!

Hon skrev egen inköpslista och hon och jag åkte till ICA och handlade. Sedan så "kockade" hon och jag var hjälpreda! Vi fick ihop en väldigt god middag, med förrätt, varmrätt och efterrätt. Josefine bjöd på minipizzor till förrätt, kyckling i god sås och pasta till varmrätt och chokladfondue med frukt och bär till efterrätt. Smaskens!

Nu sover allihop, bara jag är vaken. Inväntar sista matningen som ska ske om 50 minuter ungefär. Skulle kunna gått och lagt mig, men jag är så himla trött så då tror jag inte att jag vaknat igen! Nej, bättre att hålla ut och hoppas på att hon sover gott till morgonen om hon får mat runt tolv. Det håller vi tummarna för!

2 kommentarer:

Kim sa...

Där ser man! Kan man hyra in Joss om man inte orkar laga mat någon dag?

Jennica... sa...

Det går säkert bra! Men hon vill gärna ha en hjälpreda....och som en sådan får man plocka undan, diska och annat mindre kul....kocken gör helst bara det roliga! :)