22 juli 2009

Idiotiskt misstag

Idag när jag torkade av vår köksö med en slags rengöringsduk från Ajax (som en våtservett), så fick jag syn på min dator som stod där. Det är en vit bärbar Mac, jag älskar att den är vit men det har en liten nackdel - den blir lätt smutsig på tangentbordet. Det blir liksom grå/svart på och brevid tangenterna, ungefär som om man haft trycksvärta på fingrarna.

Så jag tog rengöringsduken och torkade av runt tangentbordet och på själva mellanslagstangenten och "musplattan". Hm, en fin och ren tanke blev.......mindre lyckat. Det måste ha kommit fukt (ajax) ner mellan tangenterna.....för nu fungerar inte tangentbordet!!!

Jag kan inte använda min dator! Den fungerar inte!! Kris!!! Jag har blivit helt beroende av den.... Plus att det kostar säkert massor att laga den. Hoppas den torkar upp under natten.....

Inga kommentarer: