23 juni 2009

Strandpremiär

Idag var det premiär för ett besök på stranden, det blev Lomma beach tillsammans med Jessica och lille Oscar! Det såg ut som om vi skulle vara borta över helgen ungefär, men i verkligheten så blev det ett par timmar! :) Efter ett visst tumult så tog vi oss ner på stranden, la ut våra filtar och handdukar, smorde in barnen och satte oss tillrätta. En liten stund.....sedan tog blåsten i och till slut så satt vi invirade i våra handdukar och frös så vi skakade.....

Till slut fick vi helt enkelt ge upp och satte oss och tog en glass i lite mer lä (de andra åt glass, jag tittade på!). Trots allt blev det en mysig dag tillsammans med Jessica, och även Monika som vi sprang på nere på stranden. Efter glassätandet så var Jessica tvungen att köra hem, medan jag och Monika hittade en lekplats där Jossan och hennes Maja lekte ett tag.

Nu är det kväll, alla strandpåsar är uppackade, middagen är avklarad, Jossan har Rebecca här och de ska sova i tält i natt! Det är riktigt sommarlov det! :)

I morgon hoppas jag på ytterligare en fin dag, men då tänker jag inte ta mig till någon blåsig strand. Stannar nog här i skogen, där det är lugnt och fint och ingen blåst!! Känns lugnast så!

Inga kommentarer: