15 juni 2009

Nu får det bli ändring!

Johanna har  en riktig sovperiod på kvällarna, då sover hon super-gott och tungt. Det är ganska så skönt eftersom man då kan koppla av lite efter dagens aktiviteter. Nu kämpar jag ju på för att mina dagar ska vara så lugna som möjligt, men de senaste två veckorna har det varit ganska så tufft schema.

Men efter ytterligare en natt med bedrövlig sömn så får vi nog ta och tänka om och hålla henne lite mer vaken på kvällarna. Hon äter oftast ett mål vid nio, tio-tiden och sedan blir hon hungrig igen efter ungefär 4 timmar. Min strategi brukar vara att jag försöker hålla mig vaken och ger henne mat vid tolv, halv ett-tiden för att sedan förhoppningsvis få sova fram till morgonen (sex, sju-tiden). 

Men det har funkat dåligt den senaste veckan. Eftersom hon sover så gott på kvällen så är hon klarvaken efter den sena matningen. Och jag har oftast somnat i soffan och vaknar helt väck vid ett, två-tiden och får sedan vara vaken med henne i minst en timme till efter att jag har matat henne..... Sedan vaknar hon igen vid sex, sju-tiden och då har jag ju bara sovit i ett par timmar....

Jag är helt slut så ikväll får det bli ändring. 

Inga kommentarer: