14 juni 2009

Mer firande!

Idag har Jossan blivit firad igen, denna gången av mormor & morfar, moster, gammelmormor, farmor & farfar och Jens syster med familj. Det blev ju äntligen lite fint väder och vi kunde sitta i uterummet och äta! Härligt!! Efter en vecka av stormigt och regnigt ruskväder var det härligt att se solen och känna lite värme.

Vi bjöd på brunch bestående av bullar, massor av olika pålägg, grönsaker, kaffe, te, juice och yoghurt. Till efterrätt blev det kladdkaka med grädde. Riktigt mumsigt!

Det blev ytterligare en mysig dag för Jossan. Jag är så glad att hon haft några riktigt bra dagar nu. Även om hon inte säger något så tror jag att hon känner av att hon har fått en lillasyster. Jag vet att hon älskar sin syster, men det är klart att det är en omställning för henne att inte längre vara själv med oss och få all uppmärksamhet. Hon är ju stor och förstår, men det gör det nog inte enklare. Därför känns det så bra att hon de senaste dagarna haft all uppmärksamhet och hon verkar vara på så bra humör!

När alla våra gäster åkt hem så gav jag mig ut på en powerwalk och Jossan gjorde mig sällskap på cykel. Vi gick/cyklade omkring i vårt grannområde och Jossan fick bestämma vilka vägar vi skulle ta, hon tyckte det var mysigt att det bara var vi och att vi "utforskade" området! :)

Vi avslutade kvällen med att jag började läsa "Mio min Mio" för henne. Hon fick den i present av Kim och Lina! Jag älskade den boken när jag var liten och det är jätte-kul att nu kunna läsa den för henne. Dock var (är!!) jag super-trött och somnade ett par gånger medan jag läste, vilket hon var mindre nöjd med... :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Du får ju läsa ordentligt! ;) För övrigt så fick hon den av Lina också, bör påpekas! :)

Jennica... sa...

Självklart, det vet jag ju! Sorry, skall genast rättas i inlägget!