26 juni 2009

King of Pop


Michael Jackson är död. King of Pop. Känns helt overkligt. Han var ju en av tidernas allra största. Jag lyssnade jätte-mycket på honom på 80-talet som ju var hans storhetsperiod. "Billie Jean" är en av mina absoluta favoritlåtar!

Många märkliga rykten har gått om honom. Jag minns då, på 80-talet, att det ryktades att han opererade sig för att likna Diana Ross, att han gjorde sin hy vitare, att han opererade sig för att hans hår alltid skulle ha en "wet-look" osv. Hur mycket som är sant är ju svårt att säga, men bilder som är tagna på senare år visar ju en man som nästan har fallit samman. Han har tydligen också varit väldigt sjuk och lidit av svåra smärtor. Helst av allt vill jag minnas honom som på bilden ovan. Från "Thriller" och "Billie Jean" tiden. Med vita handsken, vita sockorna och moonwalken. King of Pop!


Idag spelar jag hans samlingscd "The Essential" på repeat här hemma och hyllar en av tidernas största!

1 kommentar:

Kim sa...

Hade jag behövt spela den så hade jag gjort det, men flera radiokanaler kör ju honom på repeat så det räcker att lyssna där. :)