19 juni 2009

Liten kompis....

Igår var jag och fikade en stund hos min kompis Monika. Det var jätte-mysigt, om än lite kaosigt som det lätt blir när man umgås med en (snart) 1,5 åring! :) Hennes Maja är precis ett år äldre än Johanna och det är ett himla ös på henne just nu, hon är överallt. Men hon är så himla charmig, Monika säger att hon ser ut lite som en seriefigur och det har hon faktiskt rätt i! :) Tänk om hon och Johanna kan bli kompisar om ett par år, då kommer ju det där året inte att märkas så som det gör nu. Hon var väldigt intresserad av Johanna och ville gärna kolla in hennes grejer, speciellt hennes napp var super-intressant. Men hon var söt, ville gärna pussa på Johanna och så, fast de är ju inte så mjuka på handen precis, de där 1,5-åringarna så vi fick ha full koll på henne hela tiden! Men Johanna verkade uppskatta uppmärksamheten! :)

Jossan var hos Moa hela dagen. De hade haft jätte-kul och bland annat haft vattenkrig! Det var en helt slut liten tjej som jag hämtade med mig hem. Väl hemma så åt vi rester från igår, super-goda färsbiffar som var gjorda på lammfärs och nötfärs, rödlök, gräslök, vitlök och fetaost. Jätte-gott! Till det hade vi en sallad på vår egen ruccola, spenat och persilja. Just nu så har vi lagt "Husmorsorna-kokboken" lite åt sidan och plockat fram en annan kokbok, den heter "Jag vill ju bara se bra ut naken"! Det kan väl vara något! :) Det är en svensk elittriatlet som har skrivit den. Just nu satsar vi fullt ut på att se lite snyggare ut till Cypern-resan i augusti. Det är en lång väg dit för mig, inte till Cypern då....utan att se "lite snyggare ut", men man måste ju börja någonstans. Ibland känns det som mission impossible......men just nu är jag väldigt motiverad och vill verkligen få ordning på mig själv. Jag kan ju inte gå runt och skämmas över hur jag ser ut, det funkar ju inte. Det påverkar super-mycket att ha så dåligt självförtroende över hur man ser ut. Så - nu försöker jag verkligen!!

Inga kommentarer: