29 juni 2009

Första löprundan!

Yiihaaaa!!!! Jag har varit ute och sprungit!!! En kort runda bara, eftersom jag ville känna efter hur det kändes. För er som följer bloggen så vet ni ju att jag födde barn för tre månader sedan. Plus att jag är extremt otränad för tillfället. Jag tror att det var ett och ett halvt år sedan jag sprang senast.......

Det blev bara en kort tur som sagt, 3 minuters powerwalk som uppvärmning och sedan 12 minuters jogg. Det kändes bra!! Visst...magen dallrade, gäddhänget gungade, rumpan dallrade och låren fladdrade....men så får det ju vara i början, förhoppningsvis så dallrar det bort!! :) Huvudsaken var att det inte gjorde ont någonstans eller att det kändes konstigt.

Nu så - nu är jag på G!!!

5 kommentarer:

Kim sa...

GRYMT!!! Bra syrran!

Jennica... sa...

Tack!! Jag känner mig så himla nöjd!! Jag vet att 12 minuter inte är nåt, men för mig kändes det kanon att orka, att vilja och att det kändes bra!!

Kim sa...

Klart att det är något! Jag tyckte det var superbra, kanske vi får se en kamp mellan dig och mamma i september ändå! ;)

Unknown sa...

Super Jenkus! Heja dig!! Du är såå duktig! Nästa år kanske vi ska springa ett lopp. Förmodligen Vårruset eller nått :) Jag hade också behövt komma igång o springa men jag cyklar till jobbet allt som oftast nu iaf. Men eftersom du är så duktig ska jag också försöka.
KRAM KRAM

Jennica... sa...

Hej Sara,
Jamen det är ju jätte-bra att cykla till jobbet, du har ju en bra bit! Och ja, vi får väl ta ett Vårrus nästa år! :) Kim har anmält mig till iForm loppet som går i Malmö den 1 september, det är 5 km och jag hade tänkt mig springa hela det.
KRAM!!!!