27 maj 2009

Inte stressa i onödan

Man blir faktiskt lite klokare med åren! :)
Idag ska jag vara på BVC med Johanna klockan 10.30. Jag körde Josefine till skolan och var hemma igen 8.30. Jag har lite olika planer för dagen och en av dem var att jag skulle gå min vanliga morgonpromenad, och i vanliga fall så hade jag försökt klämma in den, plus frukost, plus dusch mellan 8.30 och 10.30 (eller rättare sagt 10.15 då jag behöver köra).

Men, nu inser jag faktiskt att det blir lite tight.....ok, ganska så mycket tight. Därför så la jag Johanna i sin vagn där hon fick sova vidare efter att vi kommit hem och gjorde kaffe och smörgåsar till mig själv. Satt i lugn och ro och åt och läste Aftonbladet och lite olika bloggar. Nu har jag duschat och kan i lugn och ro ge Johanna mat innan vi ska åka. Min promenad får jag helt enkelt ta senare idag, det går ju faktiskt det med!

Så, lite har jag allt lärt mig. Varför stressa i onödan när man kan ta det lugnt och njuuuta av dagen?!

2 kommentarer:

Kim sa...

Nej men så klok du är! :) Låter väldigt skönt. Själv är jag mest förundrad över att jag inte har minsta träningsvärk alls. Skönt, men det känns ju inte som att man tagit i då!

Jennica... sa...

Du är helt enkelt supervältränad!! :)