23 april 2009

Vilken start på dagen!


I morse så promenixade jag med Jossan till skolbussen. Hon tyckte gott att vi kunde ta bilen, men det kändes liiite onödigt tyckte jag eftersom det är ungefär 400 meter! :) Det var alldeles strålande väder i morse så det var riktigt härligt, och jag tror faktiskt att även Jossan uppskattade vår lilla promenad. Mysigt att gå och prata lite i lugn och ro på väg till bussen.

''

Efter att hon åkt iväg så passade jag på att gå en längre promenad, jag var ju liksom redan uppe och Johanna låg redo i vagnen. Det blev en tur på en timme i ganska raskt tempo, super-skönt! Och så vackert det är när solen skiner. Otroligt idylliskt också, jag har sagt det förr men säger det igen - vi bor såå fint!! Helt plötsligt går man där i solen på en vacker skogsväg och så trippar ett rådjur över vägen ungefär 20-30 meter framför en! Man ser och hör hur många fåglar som helst, ekorrar som skuttar runt och så all vacker natur. Man blir liksom bara glad av det!

Det var jätte-skönt att komma ut så pass tidigt, det blir mer dag av det då. Skönt om man orkar, det kan ju också vara jobbigt om man har fått lite sömn på natten. Men idag funkade det bra! Duschade lite snabbt när jag kom hem och gav Johanna mat, sedan kom Malin och det var super-mysigt att träffa henne igen. Det blev mycket bebisprat såklart, hon och David ska ju också få barn snart - om tre veckor. Hon hade med sig lunch, en jätte-god paj som hon gjort med sallad och bröd. Vilken lyx att bli bjuden på lunch hemma hos sig själv!! Bästa vännerna har jag! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Så mysigt ni verkar ha det! Alldeles avis blir man! Nåja, i helgen har jag inga planer iaf, så då vore det väl attan om det inte skulle funka att hälsa på!

Jennica... sa...

Du är så välkommen! Vi kan väl höras om när du kan och vill komma, så hämtar vi vid tåget! KRAM!!