06 mars 2009

Hemma med Joss

Ja, då var det dags igen! För en hemmadag med Joss. Hon kom upp i natt och hade magknip, inte "den vanliga magonten" utan magknip. Vi satt och mös i soffan och drack lite nyponsoppa ett tag, mitt i natten, och sedan lyckades hon somna om. Det gjorde jag med....efter ett tag.... Men för mig är trötthet redan ett "normalt" tillstånd som ju inte kommer att förbättras på ett tag i alla fall....får se det positivt, bra med lite träning på nattvak!
I alla fall så beslöt vi oss för att hon fick stanna hemma idag. Jens var hemma på förmiddagen och jag hann göra en och en halv timme på jobbet innan det var dags att åka hem igen och lösa av. Så nu sitter jag här och försöker jobba lite och Jossan ser på film. Hon verkar bättre.... "Jag är inte sjuk mamma, jag har bara magknip......och det är på bättringsvägen!". Och det är ju bra!

Men (alltid detta men....) även om det ska bli vidunderligt skönt att sluta jobba på fredag och bara kunna koncentrera sig på vad som "komma skall", så känns det som att den lilla tid jag har kvar på jobbet...vill jag vara där. Det är ju faktiskt en hel del som skall avslutas, och jag vill helst inte stressa igenom det. Men men, huvudsaken är ju att lill-tjejen är på bättringsvägen i alla fall. 

Inga kommentarer: