04 mars 2009

4 veckor kvar.....

Idag har jag gått exakt 36 veckor och det är 4 veckor kvar till planerad födsel! Tänk va...4 veckor! Det är inte mycket...... Jag jobbar i 1,5 vecka till. Ska faktiskt bli skönt att sluta, nu är motivationen verkligen låg. Försöker få undan så mycket som möjligt och igår hade vi budgetmöte hela dagen så budgeten är lagd för nästa år. Det mesta ska nog vara förberett nu, så mycket det går i alla fall.

Jag är helt inställd på att jag ska jobba i 1,5 vecka till och att jag sedan ska få två veckor hemma att förbereda lite på. Ni vet.....packa väskan, köpa några små kläder till bebisen, fixa bilbarnstol, vagn, säng......ja, lite sånt som bebisen kan behöva. Skulle den vilja komma till världen innan, så är jag helt "oförberedd"! :) Som tur är så har vi ju redan vagn och säng, och en del små kläder också....så vi står inte helt handfallna. Men det hade varit skönt om jag fick avsluta här på jobbet i lugn och ro, och att jag fick i alla fall några dagar hemma för att vila och förbereda. "Boa" lite! :)

Men tänk ändå....visst känns det väl lite overkligt att prata barnvagn och bebiskläder?!

Min kropp förbereder sig också. Bebisen rör mycket på sig, bökar omkring. Mycket på sena kvällar och nätter......den rutinen måste brytas direkt när den kommer ut!! Jag har lite sammandragningar (tror jag det är....) och det är ju livmodern som tränar inför förlossningen. Det gör inte ont alls, det bara spänner i magen. Jag sover dåligt eftersom bebisen bökar och det finns inga sovställningar som är sköna och varje gång jag vänder mig om (eller försöker) så vaknar jag. Jag har fortfarande inte ont någonstans, vilken är skönt! Däremot så känns det ganska obehagligt om jag går för fort. Men "in alles" så mår jag jätte-bra! Vilken enorm tur jag har haft med både denna och förra graviditeten!

Men tänk, att om en månad så finns det en ny liten bebis hos oss!!! :)

4 kommentarer:

Kim sa...

Ja, nu längtar man! Ska bli kul att se vad det blir för en liten prick! :) Ännu en Musse Pigg-bebis?!

Jennica... sa...

Kanske kanske....eller en helt annan sort! Flicka eller pojke?? Snäll och frisk eller kolik/magknipsbebis...?? Nattuggla eller morgonpigg??
Ja, det finns många frågor!

Anonym sa...

Tänk om det blir en sumonisk bebis... :)

Jennica... sa...

Hahaha! Ja, det hade väl varit spännande!!! :)