23 februari 2009

Valstadiet...

Under min graviditet så har jag inte känt mig så där värst jätte-stor. Visst, jag inser att jag gått upp många kilo, ca 13 stycken.....men jag har ändå känt mig ok. Tills nu......

Helt plötsligt har jag inträtt i valstadiet.....!!

Bebisen växer mycket och snabbt nu de sista veckorna, och där hänger jag liksom på.....känner mig stor och otymplig. Trots denna "hydda" så är jag svagast i världen och duger inte mycket till. Trött blir jag också....och hemma där bara Jens och Jossan ser mig så har jag till och med börjat "vagga" lite.....men säg inget till nå´n. På jobbet försöker jag se lika pigg ut som vanligt! ;)

Helt plötsligt så är jag lite trött på att vara gravid, men samtidigt som den tanken slår till så får jag ett anfall av dåligt samvete. Känns ju jätte-hemskt att önska bort magen..... Men vill gärna ha tillbaka min egen kropp nu, trots att det kommer att krävas mycket jobb. Jag vill dessutom ha min lilla bebis! Det känns liksom som "nu har jag varit gravid, nu räcker det, nu vill jag ha min bebis".

4 kommentarer:

Kim sa...

Fast nu är det ju faktiskt ganska så kort tid kvar och tänk så mycket roligt som ska avlösa väntetiden däremellan. Först Melodifestivalen på lördag och sedan årets höjdpunkt; min födelsedag om några veckor. =D

Jennica... sa...

Ja, det finns ju vissa milstolpar. 1) Avsluta ett projekt på fredag!
2) Melodifestivalen på lördag!
3) Möte med övernattning tillsammans med jobbet - min sista arbetsdag den 13/3, känns som en fin avslutning!

Sedan känns det helt ok att gå hem och föda barn! :)

Anonym sa...

Vi måste hinna luncha några ggr till innan du går hem och kanske ta en middag ngn kväll!!

När du skrev att du känner dig som en val så fick jag en "val-låt" i huve´t. Ska sjunga den för dig när vi ses :D

Stor kram
Sara

Jennica... sa...

Hej bästaste Sara,
Klart vi måste luncha!! Och äta middag!!
Och din valsång måste jag få höra!
KRAM!!!!!