26 februari 2009

Håll tummarna för mig!

I morgon ska jag har styrgruppsmöte i ett av mina projekt. Det är ett projekt som jag har jobbat med till och från i sammanlagt 4 år och aktivt i 2,5  av dem. Det har orsakat mycket frustration, irritation, ibland tårar och sena nätter - men även faktiskt glädje, jag har träffat massor med nya människor, jag har trots allt lärt mig väldigt mycket och fått mycket erfarenhet!
Detta projekt har varit en riktig "långbänk" och de flesta på jobbet känner till det. Det har nästan blivit ett skämt, eftersom det aldrig tar slut! Ett i sig ganska enkelt projekt, men det har ändrat scope ett par gånger och allt som har kunnat gå fel har gått fel!

I morgon är det alltså dags för det förhoppningsvis sista styrgruppsmötet då vi ska stänga detta projektet!! Vi är klara och utrullningen har påbörjats!

Så - håll tummarna för mig i morgon eftermiddag att vi faktiskt stänger projektet då! Det hade varit helt fantastiskt att kunna gå hem på mammaledighet med vetskapen att jag faktiskt har levererat det där projektet!!

6 kommentarer:

Kim sa...

Heja bästaste syrran! Heja heja heja!!!

Jennica... sa...

TACK!!!!! Sitter här och skriver slutrapport så fingrarna blöder! Snart snart färdig! Sååå skönt!

Samtidigt så testar Jompe hur mycket han sträcka på benen, ut genom sidan av min mage....... :)

Kim sa...

Hahaha, heja Jompe också!!

Anonym sa...

Vi håller alla våra tummar.

Det kommer säkert att gå bra.

M/P

Anonym sa...

Håller alla tummar! Hade ju varit såå skönt om det avslutades någon gång!!! Kram kram
S

Anonym sa...

Vi håller också tummarna!!
Frank o Lotta