26 februari 2009

Gulliga Jossan!

Skrev mail till Jossans fröken igår, hade lovat att berätta hur det gick hos läkaren och vad de sa om hennes mage. Så, det gjorde jag och idag fick jag svar. Jag blev både full i skratt och varm i hjärtat när jag läste det - så jag tänkte att ni också skulle få bli det!

Jag kan också berätta att Jossan hade med sig en bild från ultraljudet som hon fick av barnmorskan och som hon ville visa sin klass.

Ett utdrag ur mailet:

" Hej!
Först måste jag bara berätta att Josefine har så stolt visat upp kortet på sitt lilla syskon och berättat om hur det gick till på ultraljudet, vilket alla tyckte var spännande. Hon har redan lovat att ni ska komma och hälsa på. Det är så mysigt att höra hur glad hon är.

Josefine berättade idag om sitt pulver hon ska ta. Det smakar "äckligt,ungefär som ruttet socker" (hur nu det smakar?). Hon förklarade också det här med kö i tjocktarmen. Jag tyckte det var väldigt intressant,eftersom min pojke har problem med sin mage. "

Gulligt, eller hur? :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Ruttet socker... där ser man!

Jennica... sa...

Hahaha! Var fick hon det ifrån?!