16 februari 2009

Graviditetsstatus

På onsdag har jag gått 34 fulla veckor. När jag läser på olika siter om hur bebisen utvecklas så kan man även läsa om vad som händer med mammans kropp och själ. Lite intressant.

Det står bland annat att "du kan drabbas av städmani. Allt ska rensas, städas och sorteras." Ehhh.....neej, kan inte säga att det drabbat mig. Tyvärr mer tvärtom, jag tänker att 'det kan jag göra sen'.

Men det står dessutom att "En del kvinnor kan känna sig stora, klumpiga, oviga och rent av oattraktiva. Du kan känna dig trött, otålig och gnällig." Ok, jag känner mig faktiskt inte så där hemskt stor (än!), men det är klart att jag känt mig mer attraktiv i mina dagar. Däremot kan jag skriva under på trött, otålig och gnällig......tyvärr....och irriterad och dåligt tålamod. Startade dagen på jobbet idag med att fullständigt gå i taket över ett korkat mail och mina arbetskamrater tittade storögt på mig! :)

Bebisen är i alla fall nu ungefär 46 cm från hjässa till häl och har en vikt på ungefär 2350 gram. I natt så gjorde den ett utbrytningsförsök......rakt genom magen då! Vet inte vad den höll på med, tror den gjorde ett helvarv eller nåt - förmodligen i helsträckt läge!! Magen såg helt sjuk ut, den stod åt alla håll!! Gaahhh, nu verkar den ha tröttnat på att ligga där inne. Jag kanske ska ta och börja förbereda mig på att det faktiskt ska komma ut en liten bebis, jag tycker jag har sååå lång tid kvar. 6 veckor enligt planen i alla fall......det kan ju faktiskt vara allt från nu (!) till 8-9 veckor..... Man kanske ska ta och packa den där väskan......eller nåt.....

2 kommentarer:

Kim sa...

Jaaa, heja Jompis!

Jennica... sa...

Heja så lagom.....jag hinner inte med! :)