06 februari 2009

Fortfarande hemma.....

Är fortfarande hemma med lill-Jossen..... Men hon mår bättre idag vilket är skönt. Hon ser inte lika trött ut i ögonen, även om magen fortfarande spökar. Men jag tror det kommer att ge med sig under dagen, jag hoppas det i alla fall.

Just nu ligger hon i den ena tv-soffan och läser i sin bok. Jag sitter i den andra soffan och jobbar. Det var varit en bra vecka att vara hemma på, inga möten inbokade. Och hon är så stor nu så det är inga problem för mig att jobba medan hon är sjuk, så jag behöver inte ta ledigt eller så. Det känns jätte-bra att kunna ha den möjligheten! Vet inte riktigt hur man skulle fixa det om man hade ett annat jobb där det inte var möjligt.....nu behöver man inte känna riktigt samma stress över att man är hemma.

Men oj! vad slö man blir av att bara vara hemma, även om man jobbar. Det har sina fördelar med att få sitta i soffan i mjukiskläder och jobba..........men man är definitivt mer alert när man är på jobbet, sminkad och ordentligt påklädd! :)

Men idag är det fredag och när dagen är slut så kommer Jense hem och helgen börjar. Ikväll blir det något gott att äta och förmodligen lite Let´s Dance. I morgon är det ridning, får väl se hur det blir med det, och på kvällen ska vi fira min pappa som fyller år!!

2 kommentarer:

Kim sa...

Låter bra! Inte alltför mycket inplanerat i helgen verkar det som?

Jennica... sa...

Nix! Bara ridning och pappas kalas. Skönt!