21 januari 2009

Vad kan en bebis göra?!

Josefine 8 år: Vad kan bebisen göra när den kommer ut? Den kan inte gå va?
Jag: Nej, det kan den definitivt inte göra.
Josefine: Kan den sitta då?
Jag: Nej, det kan den inte heller göra.
Josefine: Men krypa då?
Jag: Nej....
Josefine: Men kan den åtminstone åla sig lite...?
Jag: Nej tyvärr.....den är ganska så tråkig i början...
Josefine: Men vad kan den göra då?!
Jag: Den kan mer eller mindre bara sova, äta, skrika och ligga rätt upp och ner.
Josefine: Jaha....men kan jag få bära den då?
Jag: Ja, det kan du göra! Och ligga och mysa på en filt med den.
Josefine: Bra! Då kan vi titta på TV tillsammans!

3 kommentarer:

Kim sa...

Och dessutom lär väl den stackars bebisen komma ut med hjärnskakning! :)

Jennica... sa...

Äh, den är välpaketerad! :)

Och alla som nu läser detta och undrar vad i hela friden vi gör med bebisen, så syftar Kim på att jag tryckte lite och skakade lite på magen för att hon skulle få känna när bebisen rörde på sig!!

Kim sa...

Vilket jag gjorde också, men ytterst lite eftersom det är en blyg bebis.