26 januari 2009

Träningsvärk!



Idag har jag träningsvärk efter badmintonen igår! I armen och på insidan av låren framför allt, och så rumpan såklart (efter att böja sig ner och plocka upp bollen!). :)

Är ju så fruktansvärt otränad! Nej, det har inget med graviditeten att göra, jo såklart är det tyngre, men att benen inte pallar ett dugg beror enbart på avsaknad av muskler och styrka!!

Var däremot lite imponerad av mig själv över att jag inte kände av graviditeten alls. Skönt! Nu spelade jag ju varken speciellt länge eller tufft alls, slog mest lite fram och tillbaka över nät. Men ändå!

Det hade varit kul att ta upp badmintonen lite grann igen sedan, när det är dags att börja träna igen. Sååå mycket roligare än att gå på gym eller springa.....!

2 kommentarer:

Kim sa...

BRA! Då börjar vi spela badminton! Men 10 000-kronorsfrågan är ju; hur kändes axeln?!

Jennica... sa...

Har inte ont, men det beror mest på att jag inte tog i eller spelade "hårt". Däremot är den öm och träningsvärkig! :)

Men jag provar gärna att spela sedan. Får värma upp riktigt ordentligt och kanske smörja in med någon form av liniment eller nå´t.