15 januari 2009

Melodifestivalen - nu drar det igång!

Den 7 Februari går startskottet för Melodifestivalen 2009!! Och den 28:e är det dags för delfinalen i Malmö, dit jag ska gå med min allra käraste syster! Det ska bli så himla roligt tycker jag! Jag är ju en stor fan av Melodifestivalen men har under alla år aldrig varit och tittat live, så detta ska bli superskoj!

Såhär ser startlistan ut för Malmö:

1. Agnes – ”Love Love Love”
2. Star Pilots – ”Higher”
3. Susanne Alfvengren – ”Du är älskad där du går"
4. Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng – ”Killing Me Tenderly”
5. Thorleifs – ”Sweet Kissin’ In The Moonlight”
6. Sarah Dawn Finer – ”Moving On”
7. Next 3 – ”Esta noche”
8. Malena Ernman – ”La voix”

Helt ok trots allt. Men listan hade sett annorlunda ut om jag fått bestämma själv. Då hade Måns Zelmerlöw ingått, och BWO, EMD, Alcazar, Shirley Clamp för att nämna några. Men det här blir super det med!

4 kommentarer:

Kim sa...

Äh, snickesnacka. Hade du fått bestämma så hade Måns sjungit alla låtarna själv! :D

Jennica... sa...

Hihihi! Jo.....i och för sig! :)

Anonym sa...

Förra gången Roger och jag så Malmö-deltävlingen (2004) gick Lena Philipsson och After Dark vidare och i andra chansen var det två bidrag från Malmö-deltävligen som gick till final, nämligen Shirley Clamp och Andrés Esteche. Det var en riktigt bra deltävling, vi visste redan när Lena Philipsson sjungit klart att den skulle vinna hela klabbet. Men det blir nog bra detta med, även om "din" artistlista hade varit ännu bättre ;-). Vi får njuta av Måns-mumsmums när vi tittar hemma hos oss den 14/2! Kram

Jennica... sa...

Ja, för visst måste vi titta?! Tror nog att Jens kan tänka sig att hoppa över....men jag vill gärna..... ;)