16 januari 2009

Koncentrationssvårigheter.....

Det finns en website som heter Growingpeople, och där kan man läsa vecka för vecka hur barnet utvecklas och även om hur graviditeten påverkar både mamman och pappan. I vecka 30, som jag befinner mig i just nu, så står det följande om mamman:

"Barnet tar stor plats, inte bara i magen utan även i din vardag. Barnet sparkar mer och kraftigare - gör sig ständigt påmint. Ju närmare du kommer förlossningen desto mer tänker du på ditt barn, tankar om en vardag med barnet, och lusten att förbereda sig ökar.
Många kvinnor kan få dåligt samvete för detta, speciellt om man har ett ansvarsfyllt arbete och inte riktigt kan koncentrera sig."

Så sant så sant...... Sitter här och har ganska så jobbigt med koncentrationen idag, vill mest hem och pyssla lite. Därför hamnade jag just på denna websiten, och detta är det första jag läser.... :)

4 kommentarer:

Kim sa...

Vecka 30 alltså... får surfa in och kolla hur stor Jompis är nu. Står där något om okoncentrerade mostrar också?

Jennica... sa...

Nej, faktiskt inte. Lider du också av denna åkomma?
Enligt siten så ska Jompe vara ungefär 40 cm lång och väga ca 1600 gram.

Kim sa...

Mycket okoncentrerad.
Jag såg det, vilken bamse-bebis! :)

Jennica... sa...

Ja, faktiskt! Men den har ändå plats nog att träna volter! :)