03 januari 2009

Kalender 2009

Nu är det dags för ett av årets viktigaste inköp - nämligen min nya kalender!! Min nya dyrgrip! Min nya älskling! :) 

Skämt åsido, alla som känner mig det minsta vet att jag älskar kalendrar. Jag älskar att skriva i dem, att organisera i dem, bläddra i dem....tja allt man nu kan tänka sig att hitta på med en kalender. Jag har ju dessutom blivit lite "känd" (eller kanske ökänd!) för att jag färgkodar mina kalendrar, dvs jag använder olika färger för olika aktiviteter. Rött för privat och sedan olika färger för de olika projekten på jobbet.

Nu är den stora frågan vilken jag ska köpa i år! Det får bli en rosa i år, förra året hade jag en i syrenlila som var jätte-fin. Men i år vill jag ha en rosa igen, det blir jag glad av. Det finns många fina. Jag tycker om de som finns på Ordning & Reda och de från Bookbinders Design. Sedan så finns det en site som heter Personlig Almanacka där man kan designa sin egen. Man väljer färg och text på utsidan samt hur sidorna inuti skall disponeras.

Sedan så köpte jag ju en jätte-fin Hello Kitty kalender i somras. Det är egentligen en elevkalender och ger kanske inte ett jätte-seriöst intryck på jobbet. Men men, det är ju bara två och en halv månad kvar, sedan är jag mammaledig. Har inte använt den ännu.

Så fort jag blir frisk ska jag ge mig ut på kalenderjakt, i lugn och ro. En av årets höjdpunkter! :)


Fin kalender i rosa från Ordning & Reda. Finns i två olika storlekar.

Samma kalender fast med ringpärm.
Dessa fina pärmar kommer från Bookbinders Design. I dessa kan man sätta in kalenderblad och övriga blad som man känner behov av (kan vara rutiga blad, linjerade, addressbok osv).




Denna kalender kommer från Personlig almanacka (www.personligalmanacka.se). Man designar själv utseendet, både utsida och insida. En kul idé, som jag skrivit om tidigare här i bloggen. Har dock fått höra från säkra källor att man får för lite utrymme att skriva på, och det är ju aldrig bra.


Och här är min Hello Kitty kalender. En jätte-söt kalender som är blank och rosa. Här kan man fylla i, förutom vanlig kalender, vem man är kär i, sin önskelista med mera! Tja ni vet, allt viktigt i livet! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Hahaha, vilken kalendernörd du är! =D

Jennica... sa...

Jag vet! Men det är inte lätt det här......hmm, vilken ska jag köpa.... :)