08 november 2008

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Skrivarmamma!
Det är min första utmaning! För er som inte känner till detta, så kan man bli utmanad av andra bloggare. Det är frågor som man ska svara på, det kan gälla allt möjligt. Jag känner mig hedrad av att ha blivit utmanad, och av en av mina absoluta favoritbloggare dessutom!

Reglerna för utmaningen är följande:
1.Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
2.Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
3. Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
4.Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Sju saker:
------------
1. Jag ser enormt mycket fram emot min mammaledighet med vår lilla bebis. Jag kan knappt förstå att jag faktiskt är gravid och att vi ska få ett barn till! Jag längtar efter att kunna vara hemma när Josefine kommer hem från skolan, att hon ska kunna få vara hemma på loven. Tänk vilket långt sommarlov hon ska få! Jag ser fram emot att få varva ner från jobb och den stressen. Bara ägna mig åt min familj och mina intressen.

2. Jag ägnar mycket tankar åt att fundera på vad jag ska bli när jag blir stor. 

3. Jag drömmer om att jag ska "våga" släppa loss den kreativitet som jag tror finns där inom mig, men som jag själv har hindrat mig att släppa fram pga dåligt självförtroende.

4. Jag är jätte-rädd för att sova själv hemma utan min sambo Jens. 

5. Jag ser varje veckodag, månad och siffra i en viss färg.

6. Jag älskar kalendrar och kan ägna mycket tid åt att skriva i dem, organisera och bläddra. Alla händelser har sin egen färg. Privat är rött, och mina olika projekt på jobbet har varsin färg!

7. Om jag hade fått välja en begåvning, så hade det varit att sjunga! Tänk att få vara med i en musikal! Mamma Mia here I come! :)

Nu ska jag alltså utmana hitta sju personer att utmana...det blir tyvärr bara 4 stycken. 

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Åh vad snabb du var! Skoj! Och vad lika vi är, du har skrivit flera saker som jag hade kunnat skriva. Jag funderaro ckså på vad jag ska bli när jag blir stor. Jag gillar inte heller att sova utan min man. Och jag är också kalendertokig! Men i mitt nya jobb fungerar outlook bäst, rätt trist. Och dubbelt känns sådär - blir ju bara en tidsfråga till man missar ngt viktigt...

Jennica... sa...

Hmm ja, ägnade mig åt detta ganska sent igår natt. Var ensam hemma med min dotter och som jag skrev så blir jag lite "tramsig" då. Bra att hålla på med saker tills man blir så trött att man bara somnar, och inte har tid att ligga och fantisera ut läskiga saker! :)

Kim sa...

NU såg jag utmaningen, ska ta tag i den snarast! Fast inte just nu, för nu hämtar ju du mig snart. :)

petrified in pink (Petra) sa...

Tack för utmaningen, gillar dessa där man får reda på lite mer om personen bakom bloggen. Skall ta tag i den så fort jag får några minuter över (när nu det blir:-)

Kram Petra

PS. Min bakgrund har jag köpt här: http://www.istockphoto.com/file_closeup.php?id=000005449513

Jennica... sa...

Petra: Ser fram emot svaren på utmaningen, ska hålla utkik i din blogg!

Tack också för svaret på vart jag kan hitta fina bakgrunder! Dags att piffa till bloggen lite! :)